May
31
2007

CBS koopt internet radio Last.FM

Het zal wel niet lang meer duren voor het Lost.FM zal gaan heten.

(bron, NU.nl)

AMSTERDAM – Het ‘sociale radiostation’ Last.FM is gekocht door CBS. Het Amerikaanse mediabedrijf betaalt 280 miljoen dollar in contanten voor de online muziekdienst.

Op Last.FM kunnen gebruikers de muziek waar ze naar luisteren waarderen. Zo ontstaan een steeds nauwkeuriger beeld van hun muzieksmaak. De site brengt muziekliefhebbers vervolgens in contact met andere gebruikers met een vergelijkbare smaak, en doet muzikale aanbevelingen. Last.FM vertoont sinds kort ook videoclips.

Last.FM heeft naar eigen zeggen ongeveer 15 miljoen gebruikers. Hoeveel daarvan een betaald abonnement hebben, is niet duidelijk.

Niets veranderen

Een oud-medewerker van magazine Bright, die stage loopt bij Last.FM, bevestigt de overname tegenover zijn voormalige collega’s. Volgens Roel is CBS niet van plan om iets aan de site te veranderen.

In een bericht op het bedrijfweblog zegt Last.FM dat het door de overname onder meer beter in staat zal zijn licentieovereenkomsten te sluiten met de muziekindustrie.

Actief

CBS is de laatste tijd behoorlijk actief met internet en nieuwe media. Eerder investeerde het al in online tv-zender Joost, en opende het een eigen kanaal op videosite Youtube.

Written by in: Music | Tags:

No Comments

Comments are closed.

RSS feed for comments on this post.


Powered by WordPress Farry 2007.